Infomedics rekening tandarts

U krijgt uw rekening van Infomedics

We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom
werken we samen met Infomedics. U krijgt onze rekeningen via Infomedics en u
betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van uw rekening
kunt u bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor u.

Digitale rekening

Als u klant wordt, vragen we om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met
deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Vraag bij de balie hoe u
de rekening gaat ontvangen en of u uw inbox in de gaten moet houden!
In de e-mail van Infomedics staat een link naar uw persoonlijke betaalpagina. Daar
kunt u de rekening betalen met iDEAL en downloaden, na controle van uw mobiele
telefoonnummer.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

In de meeste gevallen checkt Infomedics of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van)
uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics. U
ziet dit duidelijk terug op de rekening. Hebt u vragen over de hoogte van de
vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan het hele bedrag aan Infomedics
en kijk of u de rekening kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Regel uw zorgkosten online

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u makkelijk uw rekening
bekijken en betalen. Als betalen niet goed uitkomt, kunt u ook uitstel van betaling of
een betalingsregeling aanvragen.

Status van uw betaling controleren

Klik op de link in de e-mail van Infomedics of ga naar www.infomedics.nl. Vul daar
het 14-cijferig betalingskenmerk in dat op uw rekening staat. Als uw rekening nog
niet (helemaal) betaald is, dan wordt u doorgestuurd naar de betaalpagina van uw
rekening. Daar kunt u direct betalen via iDEAL. U kunt de betaalstatus van uw
rekening ook opvragen bij digitale assistent Ella.

Rekening bekijken en downloaden

Om uw privacy te beschermen, ziet u op de betaalpagina van uw rekening alleen het
bedrag van de rekening. En wanneer de rekening betaald moet worden. Als u de
rekening wilt bekijken of downloaden, dan stuurt Infomedics een code naar uw
mobiele nummer. Met die code kunt u de pdf van uw rekening openen en, als u dat
wilt, opslaan.

Betalingsregeling of uitstel aanvragen

U hebt 30 dagen om de rekening van Infomedics te betalen. Lukt het niet om op tijd
te betalen? Voorkom dan een herinnering en vraag uitstel of een betalingsregeling
aan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via digitale assistent Ella.

Hulp nodig?

Hebt u een vraag of hebt u hulp nodig? Bekijk dan de veelgestelde vragen op
www.infomedics.nl of stel uw vraag 24/7 aan digitale assistent Ella.
Tijdens kantoortijden kunt u ook altijd contact opnemen met de Servicedesk van
Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van
09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met
Infomedics. Uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom
privacybescherming. En doen ze er alles aan om uw gegevens maximaal te
beveiligen. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van
privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl/privacy.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u
heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel
de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die
vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  •  Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw
    zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals
    vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in
    verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat
    u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt
    gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze
    heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven,
    dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten,
    vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het
    oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij
    een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet
    worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.